tevreden werknemer

Continue feedback om medewerkerstevredenheid te meten én te verhogen

Continu feedback geven verhoogt de motivatie om te werken en de betrokkenheid van medewerkers, dat is een bewezen feit. Die werkmotivatie en betrokkenheid van medewerkers is voor ieder bedrijf van cruciaal belang. Een bedrijf functioneert immers beter als de top van het bedrijf er voor de volle 100% tegenaan gaan en zich inzetten om de bedrijfsdoelen te halen.

Die betrokkenheid van medewerkers kunt u aan de hand van de medewerkerstevredenheid meten, bijvoorbeeld met een tevredenheidsonderzoek onder medewerkers. De resultaten hiervan geven echter een momentbeeld. Als een medewerker net een positief functioneringsgesprek heeft gehad of een promotie heeft gekregen, is de betrokkenheid veel beter. Als u na deze gebeurtenis de medewerkerstevredenheid gaat meten, zal deze wellicht beter uitvallen dan wanneer u de tevredenheid meet in een drukke periode, waarin medewerkers veel werk in korte tijd moeten verrichten.

Toch zou de tevredenheid van een medewerker het hele jaar door goed moeten zijn, want dan zetten medewerkers zich het hele jaar voor de volle 100% voor uw bedrijf in en behaalt uw bedrijf het effectiefst de bedrijfsdoelen. Hoe zorgt u voor die blijvende werkmotivatie van uw werknemers? Door uw medewerkers de mogelijkheid te geven om continu feedback te geven.

Wat continu feedback geven met een werknemer doet
Als u een medewerker continu om feedback vraagt, bijvoorbeeld via een feedback vragenlijst, is deze er continu van bewust dat het bedrijf hem of haar serieus neemt en zijn of haar mening ertoe doet. U, als werkgever, bent door de continue feedback van uw medewerkers ook beter op de hoogte van wat er speelt binnen uw bedrijf en dat kan u handige inzichten geven. U kunt beter en sneller op de behoeften van uw medewerkers inspelen en dat verhoogt wederom de tevredenheid van uw medewerkers.

Wat continu feedback krijgen met een werkgever doet
Voor een werkgever is het ook voordelig om continu feedback te krijgen via een feedback vragenlijst. Zo blijkt uit onderzoek dat werkgevers zich hierdoor meer gewaardeerd voelen, beter tegen stress bestendig zijn en het hen helpt zich zelfverzekerd te voelen.
Kortom: medewerkerstevredenheid meten met continue feedbackformulieren helpt zowel werknemers als werkgevers zich beter te voelen en betrokkenheid bij het bedrijf en elkaar te voelen.

Goede sfeer
Door medewerkerstevredenheid te meten kunt u op een zeer snelle, effectieve manier de behoeften in uw organisatie achterhalen. De sfeer in een organisatie kan binnen no time veranderen. Daarom is het zo belangrijk om continu op snelle wijze om de feedback van werknemers te vragen. Zo kunt u namelijk tijdig inspelen op de behoeften die in de organisatie spelen. Het resultaat? Het hele jaar door gemotiveerde werknemers, die uiterst productief en loyaal zijn aan uw organisatie, maar bovenal: een goede sfeer in uw hele organisatie.

Bron: https://www.malvee.com/continue-feedback-om-medewerkerstevredenheid-te-meten-en-te-verhogen/